2021

Робототехнічний стартап з Каліфорнії розробив станцію для швидкої заміни автомобільних акумуляторів. Установки Ample працюють без участі людини — станція автоматично приймає електромобіль, виймає батарейний блок і встановлює новий протягом 10 хвилин.

Описуючи свою технологію, Ample посилається на довгий список переваг роботизованих станцій перед існуючою інфраструктурою для електромобілів. Розробники стверджують, що створили єдине на західному ринку рішення (у Китаї вже є такий сервіс), яке здатне «зарядити» будь-який електромобіль від 0% до 100% менш ніж за 10 хвилин. Модульна архітектура станцій дозволяє проводити заміну батареї в будь-яких електрокарах, незалежно від компанії-виробника, вона успішно працює з машинами Tesla, VW, Hyundai та інших компаній, повідомляє Techcrunch.

За підрахунками компанії, станції Ample обходяться від 3 до 10 разів дешевше за будівництво звичайної швидкої зарядки для електромобілів. Таким чином, установки стартапу обіцяють постачати електроенергію за ціною на 10-20% дешевше газу. На додаток Ample робить ставку на технологічний прогрес. З кожним роком елементи живлення стають ефективнішими, тому станції зможуть плавно модернізувати електрокари провідних брендів, коли на ринку з’являться нові батареї.

Технологія також передбачає більш вигідне використання відновлюваних джерел енергії — роботизовані установки приймають і зберігають розряджені акумулятори, а отже, можуть повільно та безпечно заряджати їх тоді, коли є найбільше енергії з відновлюваних джерел А при нестачі електроенергії у мережі станції можуть підживлювати її, передаючи електрику із заряджених батарей. Такий підхід вирішить одну з головних проблем в енергетичних системах із нульовим рівнем викидів. Станції також не потребують додаткових інфраструктурних витрат — компанія Ample готова розгорнути повноцінний парк в мегаполісі протягом кількох тижнів.

Раніше цього року Ample уклала велику угоду з міжнародним агрегатором таксі Uber. Партнери встановлюють роботизовані станції у Нью-Йорку та Каліфорнії, і планують перехід до Європи. Uber та Ample розвиватимуть свою інфраструктуру у великих містах — Лондоні, Амстердамі, Брюсселі, Берліні, Парижі, Мадриді та Лісабоні. Повна реалізація проекту має бути завершена до кінця 2025 року.

«Щоб у найближчому майбутньому мати можливість обслуговувати десять тисяч електромобілів, ми маємо розширити виробничі та допоміжні системи. Географічно ми розширюватимемося на Європу наступного року. Потреба в масштабуванні обумовлена як ринковим попитом, так і темпами переходу на електромобілі, що було наголошено на саміті COP26», — повідомив засновник і гендиректор Ample Джон де Соуза.

Ample отримав ще 30 мільйонів доларів від Blackstone Group та іспанської міжнародної фінансової компанії Banco Santander. За даними PitchBook, з моменту заснування у 2014 році Ample отримав близько $260 млн. інвестицій. Компанія не розкриває свою оцінку, але востаннє — у серпні цього року — галузеві аналітики оцінили її бізнес із заміни акумуляторів у $890 млн. Це означає, що зараз Ample наближається до статусу стартапа-єдинорога з оцінкою в $1 млрд.

Джерело hightech.plus